Hæklede juletræer



















Jeg har brugt en grundopskrift som du finder her og så har jeg beskrevet nedenfor hvordan jeg har lavet mine variationer af juletræer med udgangspunkt i grundopskriften. 

Materialer:

Mine juletræer er hæklet på nål 2,5 og jeg har brugt Drops ♥ You #6 sponsoreret af hobbii.dk


Mine variationer:


Grønt juletræ


Hæklet i bagerste maskeled som grundopskriften. Jeg har startet med 6 fastmasker i en magisk ring og har to omgange uden udtagninger efter hver omgang med udtagninger i stedet for én. Her er stoppet efter 23 omgange, og afsluttet med 1 kædemaske.







Gråt juletræ


Hæklet i fastmasker i begge maskeled. Jeg har startet med 6 fastmasker i en magisk ring og har to omgange uden udtagninger efter hver omgang med udtagninger i stedet for én. Her er stoppet efter 29 omgange og afsluttet med 1 kædemaske.







Råhvidt juletræ


Hæklet i halvstangmasker i begge maskeled. Jeg har startet med 6 halvstangmasker i en magisk ring og har to omgange uden udtagninger efter hver omgang med udtagninger i stedet for én. Her er stoppet efter 26 omgange afsluttet med 1 fastmaske og 1 kædemaske.






Lyseblåt juletræ


Hæklet i uldgarn på nål 3. Hæklet i halvstangmasker i bagerste maskeled. Jeg har startet med 6 halvstangmasker i en magisk ring og har to omgange uden udtagninger efter hver omgang med udtagninger i stedet for én. Her er stoppet efter 29 omgange og afsluttet med 1 fastmaske og 1 kædemaske.




Lille stjerne


Kan laves efter grundopskriften.











Stor stjerne















Til den store stjerne har jeg brugt hæklenål 2.

Omg 1:     10 fm i magisk ring
Omg 2:    I den første m: *1 km, 2 lm, 1 stm, 3 lm, 1 km i den første af de 3 lm, 1 stm, 1 lm, 1 km*
                  1 km i næste m.
                  Det første ben på stjernen er lavet, gentag omg. 2 fire gange mere. 

Saml med 1 km og bryd garnet. Brug enden til at sy stjernen på toppen af træet.



// Nûno

1 kommentar: